Automobiliai

Kokybiški stabdžių diskai – saugiam automobiliui

Stabdymas yra viena iš pagrindinių automobilio saugumo priemonių kartu su kokybiškomis padangomis, kuris nulemia automobilio vairuotojo ir keleivių sveikatą ar net gyvybę. Staiga kelyje atsiradusi kliūtis parodo, kaip gerai veikia mūsų automobilio stabdžiai. Dėl to vairuotojai neturėtų taupyti keisdami stabdžių sistemos detales.

Stabdžių sistema – stabdžių diskas ir kaladėlės

Kad paprasčiau būtų įsivaizduoti, kaip veikia stabdžiai, paaiškinsime esminius principus.

Stabdžių sistemą susidaro pedalas, hidraulinė sistema ir priekiniai bei galiniai stabdžiai. Priekiniuose stabdžiuose ir yra tas stabdžių diskas, kuris užtikrina greitą ir efektyvų stabdymą.

Stabdžių diskas yra apgobtas dviem stabdžių kaladėlėmis, kurias spaudžia automobilio hidraulika. Iš pradžių prispaudžiama vidinė kaladėlė, o tada ir išorinė galutiniam rato sustabdymui. Abiejų ratų stabdymas vyksta identiškai – vienu metu. Aišku, jei tik stabdymo sistema funkcionuoja idealiai, nėra jokių gedimų. Jei stabdo tik vienas diskas, automobilis gali tapti nestabilus stabdymo metu ir jį pradeda mėtyti net ir sausame ir gerame kelyje. Dėl to dažniausiai vienu metu keičiami abu stabdžių diskai ar kaladėlės.

Stabdžių diskas automobiliudalys24.lt su laiku nudyla dėl susidariusios trinties tarp kaladėlių ir disko plokštumos. Jis plonėja, kol gali suskilti visiškai. Tada stabdymas nebevyksta, nes kaladėlės spaudžia viena kitą ir ratas sukasi toliau be jokio pasipriešinimo. Iki tokio lygio nudilinti stabdžių diskus nerekomenduojama, nes automobilis važiuoja nestabiliai dar iki jiems visiškai sudylant.

Gali būti, kad sugenda ir kaladėlės, nes ir jas veikia trintis, tad jas būtina pakeisti.

Stabdžių diskai būna trijų rūšių: vienalyčiai, ventiliuojami ir su skylutėmis. Vienalyčiai stabdžių diskai montuojami į ne itin galingus automobilius, kurie yra lengvi ir greitai nevažinėja. Juos stabdant, stabdžių diskas įkaista, tad karštis turi kuo greičiau išeiti į išorę. Didesniems automobiliams, kurie stabdo dažniau ir intensyviau, montuojami dvigubi stabdžių diskai su tarpeliais tarp plokštumų. Per tas ertmes karštis išeina iš disko greičiau ir diskas atvėsta irgi kur kas greičiau (nuo to priklauso jo ilgaamžiškumas). Sportiniuose ir lenktyniniuose automobiliuose montuojami specialūs stabdžių diskai su skylutėmis. Jie yra idealiai lygiai nulieti, todėl karštis diską palieka ne tik per ertmes tarp disko plokštumų, bet ir per skylutes.

Stabdžių diskai turi būti itin kokybiški, kad tarnautų ilgą laiką, dėl to neverta jų dažnai restauruoti ir tekinti – geriau jau įsigyti naujus. Geriausia įsigyti originalius, gamintojo rekomenduojamus stabdžių diskus, „nežaisti“ su pigesniais pakaitalais ar iš autolaužyno įsigytais diskais ir kitomis stabdžių sistemos detalėmis.

Tik patikimas stabdymas užtikrina aukštesnį jūsų automobilio saugumo lygį, tad nenumokite ranka į bet kuriuos signalus, kad stabdis veikia ne taip, kaip turėtų.

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą